Sprawdzone sposoby na wolny weekend z dziećmi

18:30:00

sposoby na weekend z dziećmi

Zdarzyło się tak, że ostatnie tygodnie mieliśmy bardzo intensywne. Niemal każdy łikend to jak nie podróż w mniej lub bardziej nieznane, to tłumy gości. Żeby nie było, lubimy gości, nawet bardzo. Trochę mniej lubimy (przynajmniej ja) wyjeżdżać w kółko. W końcu ileż czasu można spędzać w samochodzie? Tak się jednak udało, że ostatni łikend odbył się pod znakiem wielkiego leniuchowania. Leżeliśmy brzuchami do góry i robiliśmy NIC. A oto sprawdzone sposoby na wolny weekend z dziećmi.


Robiąc nic też trzeba się narobić. Stara prawda. W końcu, nie każde dziecko jest typem kanapowca, a nie każdy mąż lubi siedzieć przed tv non stop. I zdecydowanie nie każda żona. A już na pewno nie ja. 


PIĄTA NAD RANEM

wczesne pobudki


Tym razem dopadł mnie jednak jakiś marazm i nie byłam w stanie ruszyć ani ręką, ani nogą. Być może ma to związek z tym, że ulubioną godziną spacerów Neli jest 5 nad ranem. Idealna godzina podobno do dojenia krów. Kiepska jednak do dojenia mnie, w związku z czym przez pół weekendu nie nadawałam się do niczego.

Potwory też jakoś wyjątkowo nie protestowały siedzeniu w domu. Nie marzyły o szlajaniu się tu i tam. Odwiedzaniu wszelkich możliwych parków rozrywki, gdzie oszaleć można i dostać na głowę w tempie ekspresowym. Jak zatem spędzić czas, by było przyjemnie i żeby się nie narobić ;) 

Bardzo prosto - spędzić go razem...

ODWYK OD KOMPUTERA

laptop dla dzieci

Raz na jakiś czas odstawiam elektronikę na tor boczny i nie zaglądam do komputera przez cały łikend. Mało to poprawne politycznie jeśli chodzi o zasięgi blogowe, promowanie postów i takie tam, ale doskonale robi rodzinie.

Tak więc w ten łikend nie mogąc już patrzeć w ekran, rzuciłam w kąt laptopa, telefon i (prawie) telewizor. I całkiem mi z tym nieźle. 

Jak zatem spędzić wolny weekend z dziećmi, by wszyscy byli zadowoleni?

FILMOWE PORANKI


W dobie wszechobecnego kartuna, bajek ninjago i innych pór na przygodę zaproponowanie Potworom filmu, który nie tylko trafi w ich gust, ale i dla mnie będzie do strawienia, stanowi nie lada wyzwanie.

e.t

Tym razem się udało. Odkopaliśmy wraz z Mężem film tak stary jak my sami, a który wzbudził zachwyt Potworów do tego stopnia, że przez pół dnia chodzili z wyciągniętym palcem wskazującym, wołając E.T. phone home...

KSIĄŻKA JEST DOBRA NA WSZYSTKO

magiczne drzewo.cień smoka

Dla mnie książka jest remedium na wszystkie smutki. Naprawdę. Na pogodę i na niepogodę. Na samotne wieczory i na dni w gronie rodziny. Na bezsenność. Na poprawę relacji z dziećmi i dzieci ze sobą - nic tak nie łączy jak czytana na głos książka. Szkoda tylko, że głos potem zdarty niemal jak przy metodzie zdartej płyty ;)

Tak naprawdę wystarczy jedna fajna i ciekawa książka i już dzień mamy z głowy :)

SPACER - LODY - FONTANNA

lody z Gościńca


Czasem (zwłaszcza przy takiej pogodzie jak dziś - upał nie do zniesienia, 30 stopni w cieniu i zero wiatru) zupełnie nie chce się ruszyć tyłka z kanapy. Nie tylko mi. Nie tylko Mężowi. Nie tylko Potworom. Pies i koteły również dogorywają.


Jak zatem wyciągnąć towarzystwo "na pole", by zaczerpnęły minimalnej choć dawki świeżego powietrza? Rozwiązaniem na chłodniejsze dni jest boisko - bieganie za kawałkiem skóry nie wiedzieć dlaczego rajcuje i Potwory, i ich ojca ;)

Kiedy jednak pogoda jest mniej sprzyjająca i duchota zabija, wypełzamy "na miasto". Chowamy się w cieniu kamienic, pożerając ogromne porcje lodów naturalnych i ciesząc się bryzą prosto z fontanny. 

3x R, CZYLI WOLNY CZAS SPĘDZAMY AKTYWNIE

wycieczka rowerowa

R jak rower - długie wycieczki nad jezioro, przez puste pola, wspólnie pokonywane kilometry to jest to, co tygryski lubią najbardziej.

R jak rolki - odkąd Potwór Starszy dostał na urodziny rolki, katuje mnie nimi w kółko, kompletnie nie rozumiejąc, że z racji tego, iż do ziemi mam dalej niż on, jakoś mi ta jazda nie do końca idzie jak powinna. Ryzyko i strach przed upadkiem są zbyt duże.

R jak Razem - ostatni sposób jest zabójczo wręcz prosty. Spędzamy wspólny czas razem. Grając, rozmawiając, śmiejąc się, poświęcając czas na słuchanie drugiej osoby. 

It's so simple... :)

A jak Wy lubicie spędzać wolny czas?



You Might Also Like

8 komentarze

  1. oj tak, odwyk od komputera, a raczej od dostępu do sieci robi wszystkim dobrze :) czasem taki detoks jest potrzebny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Człowiek nawet nie zauważa na co dzien, jak bardzo jest uzależniony...

      Usuń
  2. Dobrze zająć dzieci i mozna odpocząć, choćby odrywając się od codzienności :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooooo tak tak tak! Jestem tego samego zdania, taki odwyk robi bardzo dobrze. A co tam, że od poniedziałku bloger walczy o zasięgi jak lew! Najważniejszy jest ten czas z rodziną, tego nie da się później nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Odwyk od komputera dobra rzecz :) Każdemu by się przydało, a już zwłaszcza tym młodszym rocznikom, wychowanym na nowoczesnych sprzętach.
    A rower to moje marzenie i cel do zrealizowania do przyszłego lata! Oby się udało.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie, że mnie odwiedziłeś i zdecydowałeś się zostawić komentarz - Twoje zainteresowanie dodaje mi skrzydeł :)