6 sposobów na odnalezienie motywacji

19:44:00


Tegoroczny listopad zdecydowanie nie sprzyja mojemu poczuciu własnej wartości. Brak słońca i niskie temperatury sprawiają, że najchętniej przespałabym zimę. Niestety wpływa to również na moją aktywność blogową i nie tylko. Za wszelką cenę staram się jednak odnaleźć motywację do działania. Poznaj moje sposoby.


Kiedy zaczęłam pisać bloga, cała rodzina bardzo mnie dopingowała. Czytali, komentowali, wtrącali swoje trzy grosze. Chcę wierzyć, że to jednak dlatego, że im się tak podobało, a nie po to by mnie mieć stale na oku... Ale czy to można mieć pewność? ;)

PO CHOLERĘ MI TO BYŁO?

pisanie bloga

Ostatnio jednak - kiedy poświęcam temu zajęciu nieco więcej czasu - spotykam się z bardzo różnymi komentarzami.

Po co to w ogóle robisz? Przecież nic z tego pisania nie masz? Siedzisz tylko i siedzisz w necie. Tracisz czas. Czy takie blogowanie to coś ci w ogóle daje? Za dużo piszesz. Pieniędzy to z pisania nie będzie...

I jak to zazwyczaj z takimi opiniami bywa: kiedy się je słyszy od jednej osoby, człowiek puszcza komentarz mimo uszu. Potem jednak dźwięczy on coraz bardziej w głowie. Aż w końcu zaczyna dzwonić niczym syrena alarmowa, zwątpienie narasta, a leniwy diabeł zaciera ręce siedząc na karku.

MIEWAM CHWILE ZWĄTPIENIA

wątpliwości

Tak, jest to prawda - miewam chwile zwątpienia. Kto ich nie ma? Może rzeczywiście tracę czas? Po co mi to całe bajkopisarstwo? Co z tego, że lubię pisać? Jakie znaczenie ma fakt, że pisanie mnie odstresowuje? Że jest wspaniałym katalizatorem i nie raz, ani nie dwa uchroniło mnie przed zbluzganiem wielu osób... 

To tylko garść powodów. A jest ich naprawdę cała masa. Słowa układają się w mojej głowie jak spaghetti na talerzu. Zaplątane, proste, miękkie, lekko aldente i te całkiem rozgotowane. Tworzą w mojej głowie całe ścieżki tekstów, których tylko niewielka część znajduje swe ujście.

Ale czekajcie... kiedyś je spiszę. Dopiero będzie się działo ;)


JAK ODNALEŹĆ MOTYWACJĘ W SOBIE

jak znalezc motywacje

Kiedy już te obce słowa we mnie okrzepną i mogę je nareszcie z siebie strząsnąć i pójść do przodu, przychodzi mi do głowy myśl: przecież robię to, co lubię. I to jest mój największy motor napędowy. 

Jak zatem na powrót odnaleźć motywację?

#1 RÓB TO, CO LUBISZ

Tego punktu nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć ;) Jeśli sie uwielbia to, co się robi - to tak jakby się w ogóle nie pracowało. Człowiek na skrzydłach uniesienia tworzy i zapomina o bożym świecie. Nie ważne, czy lepi pierogi, czy tworzy Kaplicę Sykstyńską. 

#2 ZNAJDŹ INSPIRACJĘ

Kiedy zaczynam wątpić, czy moja działalność ma jakiś sens, szukam inspiracji. Przeglądam internety, czytam książki, prasę branżową, zaglądam na znajome blogi i już wiem, że chcę więcej i więcej! Chcę pisać dobre teksty. Chcę wiedzieć, jak je wypromować. Chcę, by ludzie te wypociny czytali!

#3 SZUKAJ OSÓB O PODOBNYCH CELACH

Motywujcie się nawzajem. Jeśli jednej osobie opadają skrzydełka, druga ciągnie ją w górę, pokazuje nowe ścieżki, wspiera i pozwala się wypłakać na ramieniu (choćby wirtualnym).

Chcesz wiedzieć, kto mnie najbardziej motywuje i wspiera? Zajrzyj tutaj :))

#4 METODA MAŁYCH KROCZKÓW

małymi krokami do przodu

To jest najlepsza metoda, jeśli dopada nas zwątpienie. Rzucając się od razu na głębokie morze, jedyne co osiągniemy to solidne zachłyśnięcie. Dlatego lepiej jest wyznaczać sobie małe, realne i mierzalne cele. Od nich to już prosta droga do sukcesu :)

#5 PLANUJ

Podobno warto jest mieć plan, którego będziemy się trzymać i stopniowo go realizować. A dlaczego podobno? O tym już niedługo ;) Niemniej, prawdą jest, że planowanie sporo ułatwia i pozwala trzymać się wyznaczonej ścieżki. Pomimo przeszkadzaczy.

#6 NIE MYLI SIĘ TEN, KTO NIC NIE ROBI

Nie bój się porażek. Popełniaj błędy i ucz się na nich. Może w to dziś nie wierzysz, ale wpadki zdarzają się każdemu. I dobrze! Pozwalają nam spojrzeć trzeźwym okiem na okoliczności, zweryfikować założenia, wyciągnąć wnioski i działać dalej. 

Błędy i potknięcia są dobre, naprawdę. Dzięki nim uczymy się i stajemy lepsi. Czasem warto zrobić krok do tyłu, by móc ruszyć pełną parą do przodu!

A jakie są Twoje sposoby na chwile zwątpienia? Może i Ty będziesz moim motywatorem :)



You Might Also Like

0 komentarze

Dziękuję serdecznie, że mnie odwiedziłeś i zdecydowałeś się zostawić komentarz - Twoje zainteresowanie dodaje mi skrzydeł :)