Kilka sposobów na umilenie sobie słotnych jesiennych wieczorów

09:58:00

jak umilić sobie wieczór

Nawet nie zauważyłam, kiedy za oknem zrobiło się ciemno. Deszczowa pogoda sprawiła, że mrok zapadł znacznie szybciej niż do tej pory, a mnie naszła refleksja: już niedługo człowiek będzie wychodził z domu jak będzie ciemno i będzie wracał do domu, kiedy już będzie ciemno. Rock Radio puściło dziś jingiel We wish you a Merry Christmas - w październiku! Dla tych, którzy nie lubią jak za oknem pizga złem i nie przepadają za spacerami w deszczu przedstawiam kilka sposobów na umilenie sobie słotnych jesiennych wieczorów :)


No dobrze, utwory okołoświąteczne to może lekka przesada, ale pachnące cynamonem i goździkami ciasta są już całkiem w porządku.


UPIECZ COŚ PYSZNEGO

ciasto dyniowe

Moim ulubionym jesiennym ciastem wcale nie jest jabłecznik czy szarlotka. Szczerze mówiąc to w ogóle ich nie lubię. Tak jak moja rodzina nie trawi bakalii i przetworzonych owoców, tak ja nie cierpię jabłek w postaci innej niż surowa (dotyczy to również cydrów i innych piwnych wynalazków).

Za to ciasto marchewkowe czy dyniowe - palce lizać!! 

Najlepszy przepis na ciasto marchewkowe znalazłam tutaj. A tu coś dla fanów ciasta dyniowego :)

Jako że sama niestety przepisów trzymam się rzadko, wyprodukowałam ostatnio, na bazie powyższego przepisu, ciasto marchewkowo-bananowe z rodzynkami i mlekiem kokosowym. Wyszło palce lizać - idealne na jesienny wieczór.


ZASZYJ SIĘ POD KOCEM Z KUBKIEM KAKAO I KSIĄŻKĄ

kubek gorącego kakao

Nie samym żarciem człowiek żyje. Podobno, bo im bliżej zimy, tym częściej dochodzę do wniosku, że dobre żarcie to podstawa. Rozumiem jednak tych, którzy tej opinii nie podzielają, dlatego z pełną odpowiedzialnością stwierdzam, że dobra książka, ciepły koc i kubek gorącego kakao (dla tych co wolą bez mleka - ja!! - kubek gorącej herbaty).

I przepadacie dla świata na długie godziny :D


ZAPAL ŚWIECE ZAPACHOWE

woski zapachowe

Świece zapachowe odkryłam dwa lata temu i nie wiem, jak mogłam bez nich żyć. Nie od dziś wiadomo, jak cudowną moc może mieć aromaterapia. A teraz wyobraźcie sobie dowolny zapach - morska bryza, świeżo wyprasowana bielizna, ciasto jabłkowe, święta, choinka, arbuz, melon, wanilia... i wszystko to na wyciągnięcie ręki w Waszym domu. Ogranicza nas tylko wyobraźnia!

A jak już wymyślicie zapach, polecam zajrzeć do tego sklepu - świece zpachowe, woski, samplery, daylighty, kominki... cokolwiek o czym zamarzycie jest na wyciągnięcie ręki. 

Cudowne uzupełnienie wieczoru!

WŁĄCZ SYMPATYCZNY FILM

seans filmowy

Dobry film nie jest zły ;) Podobnie jak w przypadku zapachów, w doborze filmu ogranicza nas jedynie wyobraźnia ;) Wystarczy parę kliknięć w internecie i mamy filmy na dowolny nastrój. A jak nam filmów za mało, zawsze możemy zapodać jakiś serial ;)

ZAPROŚ PRZYJACIÓŁ NA GRZANE WINO

grzaniec

Przyznam, że to jest mój ulubiony sposób na miły wieczór. Jeśli jednak ktoś za winem nie przepada, zawsze może sobie zafundować grzane piwo. 

A ci, którzy nie przepadają za towarzystwem... zawsze mogą wypić wino w samotności. Albo dwa.

Przepis na moje ulubione grzane wino:


  • 1 butelka czerwonego wina (idealne jest wytrawne, ale półwytrawne też da radę)
  • 1 pomarańcza pokrojona na ćwiartki lub plasterki
  • kawałek laski cynamonu
  • cukier wanilinowy
  • anyż, goździki, szczypta imbiru (zamiast przypraw można opcjonalnie dać przyprawę do grzańca lub przyprawę do piernika)
  • 4 łyżki brązowego cukru lub miodu

Całość włożyć do garnka i gotować pod przykryciem na małym ogniu przez 10 minut.

A potem... enjoy! 

Sporo jesiennych inspiracji znajdziesz też na stronie Kobiece Porady :)

Ps Dla dorosłych znalazłby się jeszcze jeden sposób, ale.. to po 23 ;)



You Might Also Like

0 komentarze

Dziękuję serdecznie, że mnie odwiedziłeś i zdecydowałeś się zostawić komentarz - Twoje zainteresowanie dodaje mi skrzydeł :)