[Wariacje na temat książek] Samotna. Lisa Gardner

08:52:00

recenzja Samotna Lisa Gardner


Czy można kogoś zabić "używając" do tego celu snajpera? Policyjnego snajpera. Pewnego, że idzie na akcję, by ratować komuś życie? Czy da się tak pokierować akcją policyjną, by każdy myślał, że jesteś ofiarą, a w rzeczywistości kryjesz się pod maską mordercy? Zaintrygowani? Zapraszam do świata "Samotnej" Lisy Gardner.


Po raz pierwszy sięgnęłam po "Samotną" jakieś pół roku temu. I odłożyłam ją na półkę po przeczytaniu kilku stron. Nie wiem dlaczego, ale nie urzekła mnie wtedy ta historia. Kiedy znalazłam audiobooka na półce w bibliotece, postanowiłam jednak dać tej pozycji drugą szansę. Głównie dlatego, że jest pierwszą książką z serii, a lubię czytać po kolei.


JEDNA DECYZNA MOŻE ZAWAŻYĆ NA TWOIM LOSIE

policja stanowa

Kiedy snajper policji stanowej, Bobby Dodge, zostaje wezwany na akcję, wszystko wydaje się być oczywiste. Przez lunetę obserwuje uzbrojonego mężczyznę, który zabarykadował się z żoną i czteroletnim synkiem w sypialni swojego domu i grozi im bronią. Jego palec powoli zaciska się na spuście i Bobby ma tylko ułamek sekundy na decyzję - strzelić czy nie? Decyzja, którą podejmuje, okazuje się zaważyć na całym jego życiu.
Lisa Gardner. Samotna

Zjawiskowo piękna Catherine Gagnon przeżywa koszmar. Nie pierwszy raz w jej życiu. Dwadzieścia pięć lat wcześniej została uprowadzona i na 28 dni uwięziona w ciemnej ziemiance przez mężczyznę, który zaspokajał z nią swoje najbardziej zboczone fantazje seksualne. Przypadkiem uratowana przez myśliwych prowadzi obecnie z pozoru spokojne życie. Do dnia, kiedy jej mąż mierzy do niej i do ich synka z pistoletu.

Z więzienia stanowego zostaje warunkowo zwolniony niebezpieczny przestępca. Ma do wykonania pewną misję...

Co skłoniło Jimmiego do wzięcia na cel własnej żony i syna? Czy Catherine zdoła obronić siebie i dziecko? A może za tą tragedią kryje się coś więcej? 

PRZESZŁOŚĆ ZAWSZE KŁADZIE SIĘ CIENIEM NA TERAŹNIEJSZOŚĆ

cień

Kto raz popełnił zbrodnię, zrobi wszystko, by ją ukryć - często dążąc po trupach do celu.

Wielowarstwowy mroczny i przerażający thriller psychologiczny, w którym autorka pokazuje nam, jak głęboki wpływ na naszą teraźniejszość mogą mieć wydarzenia z przeszłości

Cieszę się bardzo, że dałam tej książce drugą szansę, ponieważ po raz kolejny Lisa Gardner zaskoczyła mnie sposobem poprowadzenia fabuły. W powieści intryga goni intrygę, a na każdym kroku napotykamy na kłamstwo. Tak naprawdę do końca nie jest wiadomo, komu należy wierzyć i co jest prawdą, a co tylko wymysłem wyobraźni.

Trochę rozczarował mnie sposób, w jaki potraktowany został Bobby Dodge, ale być może jest to wina hamerykańskich filmów, które pokazują, że cała brać mundurowa zawsze stoi za swoim przedstawicielem. Niezależnie od sytuacji w jakiej się znalazł.

W powieści Lisy Gardner Bobby staje samotnie wobec całego wymiaru sprawiedliwości. Najwyraźniej ktoś włożył dużo wysiłku w to, by zrobić z niego kozła ofiarnego...

Polecam!



You Might Also Like

0 komentarze

Dziękuję serdecznie, że mnie odwiedziłeś i zdecydowałeś się zostawić komentarz - Twoje zainteresowanie dodaje mi skrzydeł :)