Książkowe zauroczenia 55/52 [Niepamięć]

13:45:00

Mam ostatnio szczęście do nieznanych mi wcześniej autorów, od których książek nie mogę się wręcz oderwać. Ty razem w moje ręce trafiła stara, bo kilku już letnia ;), powieść Krzysztofa Kotowskiego Niepamięć.

Nie znałam autora, co być może samo w sobie jest ignorancją - jak mówi jego nota biograficzna:

Polski pisarz, scenarzysta, dziennikarz telewizyjny i radiowy. Z wykształcenia psycholog. Pracował jako prowadzący i DJ w Radiu "Solidarność", "ESKA", Radiu "Zet". W latach 90. był wydawcą, producentem i prowadzącym w TVP między innymi takich programów jak "Kawa czy Herbata", "Żyć Bezpieczniej", "Rhytmiks". (Źródło)

Może wynika to z faktu, że ani ESKI, ani Radia Zet nie słucham, a tym bardziej programu Kawa czy Herbata nie oglądam, niemniej trafiłam na to nazwisko po raz pierwszy.

Zaciekawiła mnie już sama okładka. Potem przeczytałam opis na niej. Rozpoczęłam pierwszy rozdział. I przepadłam dla rodziny ;)

Źródło: lubimyczytac.pl

Bardzo podoba mi sie pomysł z narratorem "duchem". Podoba mi się również styl. I fabuła - z pozoru zwykła historia kryminalna, ale ma w sobie to coś. Nawiązanie do eksterminacji Żydów - brutalne. Do eksperymentów na ludziach - wstrząsające. Motyw przyjaźni umierającej starszej kobiety i policjanta z samobójczą przeszłością uświadamiają, że w życiu nigdy nie jest za późno na to, by coś naprawić.

Jedyne co mi nie pasowało, to wplecenie, dość nieudolne, podróży w czasie i metafizyki. A może po prostu tego wątku nie zrozumiałam ;)

Polecam :)



You Might Also Like

0 komentarze

Dziękuję serdecznie, że mnie odwiedziłeś i zdecydowałeś się zostawić komentarz - Twoje zainteresowanie dodaje mi skrzydeł :)