Książkowe zauroczenia 59/52 [Niewypowiedziany]

09:38:00


Po raz pierwszy z twórczością Mari Jungstedt spotkałam się parę lat temu podczas lektury Niewidzialnego.

Powieść podobała mi się, jednak nie na tyle, by szukać kolejnych z jej skandynawskiego cyklu, których bohaterem jest detektyw Anders Knutas. 

Kolejną część cyklu odkryłam dopiero tego lata. Tym razem w formie audiobooka. Niewypowiedziany - powieść, która po raz kolejny dzieje się na Gotlandii, wyspie należącej do Szwecji. 

Brutalne zabójstwo fotografa Henriego Dahlstroma wybudza z zimowego odrętwienia mieszkańców Gotlandii. Dahlstrom jest znanym w okolicy bywalcem parkowych libacji. Zostaje zamordowany po tym, jak wygrywa dużą sumę pieniędzy na wyścigach konnych, co staje się najbardziej prawdopodobnym motywem morderstwa. Sprawa zbiega się w czasie z zaginięciem 14-letniej Fanny Janson, pracującej w miejscowej stadninie. Podejrzenia padają na Amerykanina, który również w niej pracuje. Wszystko się komplikuje, gdy zdjęcia nieletniej ofi ary zostają znalezione w piwnicy Dahlberga.*

Słuchając kolejnych rozdziałów, z niecierpliwością czekałam, kiedy owo brutalne zabójstwo zbiegnie się z zaginięciem nastolatki. Tymczasem okazało się, iż opis na okładce okazał się mało prcyzyjny i przez 3/4 książki całe śledztwo toczy się wokół postaci zamordowanego fotografa.

Mari Jungsted bardzo precyzyjnie łączy ze sobą wszystkie wątki, wplatając w nie rysy z życia osobistego głównych bohaterów. Cykl nade wszystko przypomina mi powieści Nele Neuhaus z Pią Kirchoff i Olivierem Bodensteinem. Z całą pewnością sięgnę po kolejny tom sagi, by przekonać się, czy czyta się go równie łatwo i przyjemnie jak poprzedni. 

*cytat i zdjęcie zaczerpnięte ze strony: lubimycztac.pl



You Might Also Like

0 komentarze

Dziękuję serdecznie, że mnie odwiedziłeś i zdecydowałeś się zostawić komentarz - Twoje zainteresowanie dodaje mi skrzydeł :)