Książkowe zauroczenia 58/52 [Pan Mercedes]

09:50:00

wariacje z recenzją

Tej książki byłam bardzo ciekawa, ponieważ King kojarzy mi się głównie z mniej lub bardziej abstrakcyjnymi horrorami o fantastycznym zabarwieniu. W każdym razie z ksiażkami, które mają sobie elementy sf, za którym ja osobiście nie przepadam. "Pan Mercedes" miał być dla odmiany typowym kryminałem. A co z niego wyszło?


Jak już wspomniałam Pan Mercedes został okrzyknięty "pierwszym kryminałem mistrza horroru", choć według mnie - po lekturze stwierdzam - typowym kryminałem nie jest. Od początku wiemy, kim jest morderca, jakie są jego pobudki, co nim kieruje i jak mocno psychicznie jest chorą jednostką.

W powieści Kinga zostaje odwrócona kolejność - nie ma etapu dochodzenia do tego, kto jest mordercą, nie ma typowej zagadki. Co jak dla mnie kwalifikuje ją raczej do psychologicznego studium zbrodni lub, w ostateczniści, thrilleru psychologicznego.
Kryminał Kinga Pan Mercedes
Źródło: lubimyczytac.pl


Powieść Pan Mercedes ma w sobie jednak element grozy, typowy dla powieści Kinga - jest nim śmiertelny wyścig z czasem i chorym umysłem jednostki niepoczytalnej, którego stawką jest ludzkie życie.

Znakomita kreacja postaci, niewiarygodne tempo akcji, zaskakujące zwroty i zaskoczenia: oto właśnie historia opowiedziana "językiem Kinga" - perełka <3



You Might Also Like

6 komentarze

  1. A powiem, że mnie to zainteresowało :D Kinga kilka książek czytałam, ale właśnie horrory :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się horrorów boję ;) A że King to legenda, więc jako kryminałoholiczka musiałam łyknąć ;)

      Usuń
  2. Nie przepadam za książkami, aczkolwiek moja narzeczona... na pewno zapytam ją dziś o tą książkę, taki mały temat na późny wieczór :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. King na wieczór z narzeczoną.. oj będzie się działo ;)

      Usuń
  3. OOjjj unikam horrorów, boje się...mam za bujna wyobnraźnie choc muszę przyznac że wersji czytaniej nie mam za sobą. Chyba czas spróbować

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie, że mnie odwiedziłeś i zdecydowałeś się zostawić komentarz - Twoje zainteresowanie dodaje mi skrzydeł :)