Książkowe zauroczenia 30/52 [Cukiernia pod Amorem. Zajezierscy]

14:00:00

Tym razem przychodzę z prawdziwym zauroczeniem :)

Rzadko sięgam po książki tego gatunku, dlatego początkowo do Cukierni pod Amorem podchodziłam jak pies do jeża. Pierwszy kontakt miałam już kilkanaście miesięcy temu. Skończyło się odłożeniem płyty na półkę - ze wstydem przyznam, że nawet nie dałam jej szansy i nie wrzuciłam do odtwarzacza.

"Czytanie" w samochodzie stało się jednak moim nałogiem (kolejnym!) i już samo radio nie wystarcza. Zadziwiajace jak łatwo jest mi na nowo "wskoczyć" w słuchaną historię tuż po odpaleniu silnika.

Audiobook z powieścią Małgorzaty Gutowskiej-Adamczyk trafił w me ręce ponownie jakieś trzy tygodnie temu. I już od pierwszego dźwięku zakochałam się po raz kolejny... w głosie Anny Dereszowskiej :) Dzięki niej Saga o Gutowie (a raczej jej pierwszy tom - Zajezierscy) stały się jeszcze smaczniejsze.

Źródło: lubimyczytac.pl

Muszę przyznać, iż słuchanie akurat tej książki jest sporym wyzwaniem intelektualnym i wymaga od "czytelnika" niemałej koncentracji. Mnogość postaci, skomplikowane nazwiska, koligacje rodzinne, brak możliwości cofnięcia się i sprawdzenia czegokolwiek to tylko ułamek komplikacji związanych z tym audiobookiem. Tocząca się w trzech różnych płaszczyznach czasowych historia jest jednak na tyle wciagająca, że "wystarczy złapać bakcyla".

Niesamowity, niezywkle plastyczny język powieści (Zapisując białe karty serdecznym atramentem wyobraźni <3) sprawia, że jej słuchanie jest czystą przyjemnością. Dziewiętnastowieczny klimat powieści rysuje przed nami niesamowite obrazy: opisy scenerii, dworków, prowincji, życia codziennego tak innego od naszych zabieganych czasów. Opisy relacji damsko-męskich, tego co wypada, a czego nie - marzeń, namiętności, tajnych spotkań kochanków. Majstersztyk!

Serdecznie polecam (jeśli ktoś jeszcze nie miał okazji oczywiście ;) ) i nie mogę się doczekać kolejnej części.



You Might Also Like

0 komentarze

Dziękuję serdecznie, że mnie odwiedziłeś i zdecydowałeś się zostawić komentarz - Twoje zainteresowanie dodaje mi skrzydeł :)