Ogary poszły w las.

14:07:00

Dzisiejszy dzień, Światowy Dzień Książki, nie może się obejść bez wpisu na ich temat, prawda?


Niestety nie mam na dziś przygotowanego żadnego książkowego zauroczenia. Nie mam nawet gniota, który by się w tematykę dnia wpasował. Jednak rozważania o książkach mogę prowadzić zawsze i wszędzie.

Nie jest dla mnie ważne w jakiej formie książki występują. Czy są to klasyczne drukowane egzemplarze, czy audiobooki, czy bardzo popularne ostatnimi czasy ebooki. Nie ważne. Najważniejsze jest, że książka istnieje - a wraz z nią istnieje historia, w którą mogę się zagłębić. Czasem pochłania mnie bez reszty, czasem zajmuje jedynie część umysłu.

Są książki, które uwielbiam smakować, dawkować sobie je, delektować się każdym zdaniem. A są i takie, które pochłaniam byle szybciej i szybciej, byle poznać rozwiązanie (tak, tak, zazwyczaj dotyczy to kryminałów).
Zdjęcie zapożyczone z facebooka.
Kocham książki miłością wielką. Odkąd pamiętam istniały w moim życiu. Niektóre z nich czytałam tak wiele razy, że nie wytrzymały w stanie nienaruszonym. Inne potrafię cytować na wyrywki. Całe moje dzieciństwo, młodość, kawałek dorosłego życia mogę podzielić na etapy fascynacji różnymi rodzajami powieści. Często jestem w stanie przypomnieć sobie, w jakich okolicznościach czytałam konkretną pozycję.

Czytając tworzę w głowie obrazy danej powieści. I czasem, kiedy napotykam na filmowe realizacje, jestem rozczarowana, że zupełnie nie przystają do mojej wizji.

Miłość do książek staram się przekazać też Potworom. I póki co (choć Mąż twierdzi, że stworzyłam (nomen omen) potwory) chyba z sukcesem. Jest to jeden z większych sukcesów wychowawczych ;), bo z pozostałymi to bywa różnie. Chłopcy wiedzą, że mogę nie kupić gry, słodyczy, zabawek, ale jak poproszą o książkę - dostaną ją zawsze.

Z okazji Światowego Dnia Książki życzę Wam jak największej liczby książkowych zauroczeń. Ale pamiętajcie, że nie zawsze wystarczy pierwsze zdanie ;)



You Might Also Like

0 komentarze

Dziękuję serdecznie, że mnie odwiedziłeś i zdecydowałeś się zostawić komentarz - Twoje zainteresowanie dodaje mi skrzydeł :)